Körkort och iPhone

Jag berättade vid mat bordet att jag hittade en iPhone 4s på Elgiganten för 5300 - 5700. Då säger låtsas pappan:
 Du kan ju inte köpa en mobil för så mycket pengar. Du ska ju köpa körkort, tycker du inte att det är viktigare?

Min mamma har sagt att hon ska jobba i Norge och samla ihop sig pengar till min och brorsan till körkort. Och då har och även lovat att vi ska få en varsin iPhone, för det tycker hon att vi är värda för det finns så många undomar nu för tiden som får allt av sina föräldrar, mobiler till exempel och det har jag och brorsan aldrig fått. 
 
Och att höra Henka (låsats pappan) sitta och säga att jag ska köpa körtkort och skita i iPhonen gör mig arg faktiskt. På mamma också, för hon vågar aldrig berätta att hon köper saker för Henka, och nu vågar hon inte berätta att hon har LOVAT min och Charlie körkort + iPhone. Kände mig ju jävligt dum när han sitter och gnäller på mig bara för att jag nämne att jag vela ha en bättre mobil än den jag har nu. Och mamma bara sitter där tyst! Hur shysst är det då liksom?

Jag har en sån där skit dålig mobil nu, en experia mini 10 tror jag att den heter. Köp den inte, den suger verkligen!! Det är verkligen den sämsta mobilen jag någonsin har haft!

Jag är så desperat av en ny mobil så jag hade tänkt köpa en för egna pengar men det är väl bara att skita i det då.. Måste ju spara pengar till körkort! Mamma lovar saker hela tiden typ, men det blir aldrig av.

Hade tänk göra en tatuering också. Jag har pengarna, men det blir väl att spara skit länge nu då. Nu kan man ju inte unna sig för nånting om man ska köpa sitt egna körkort.

Min kompis Amalia får allt av sina föräldrar. Hon har till och med fått en bil nu, och dem betalar hennes körkort.

Känner mig så jävla fattig jämt!!! Åh skit liv.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0